Eesti Taksojuhtide Liidu juht Lembit Poolak pole kindel, et Uber suudab oma mobiiliäpi kaudu autojuhtide teenistuse kohta maksuametile korrektseid andmeid esitada.
- Lembit Poolak (Taksojuht, Eesti Taksojuhtide Liidu juhatuse liige) Foto: Erik Prozes
3 KÜSIMUST
Taksojuhtide liidu juhil on mitu küsimust:
Kas Uber hakkab ka vahendusteenuse eest Eesti riigile makse maksma?
Mida täpselt hakatakse maksustama autojuhtide puhul?
Kuidas suudab maksuamet kontrollida edastavate andmete tõepärasust?
"Ma väga kahtlen, et Uberi esitatud andmete kontrolli on maksuametil reaalselt võimalik teostada. See tähendab seda, et mingisugused andmed maksuametile võivad laekuda, kuid nende andmete tõesuse kontrollimiseks ei jätku maksuametil ei ressurssi ega ka võimalusi neid minna Ameerikasse kontrollima," oli Poolak väga skeptiline. Ta pidas silmas tehnoloogia paiknemist Euroopa Liidust väljaspool.
Maksu- ja tolliameti peadirektori asetäitja Egon Veermäe sõnul hakkavad Eesti maksuamet ja taksofirma Uber detsembri teises pooles testima kogu maailmas ainulaadset koostööd, mille käigus edastab Uberi äpp maksuametile automaatselt andmeid juhtide teenistuse kohta, nii et maksuamet saab need andmed automaatselt ka juhtide tuludeklaratsiooni kanda. Praegu on testperiood Uberiga, aga laiem eesmärk on jõuda ka teiste taolist teenust pakkuvate ettevõteteni.
Kui maksuamet teeks Poolaku sõnul analoogseid asju Eesti firmadega, siis tal oleks võimalus läbi viia kontrolli. Kui tekivad kahtlused, et andmed ei ole õiged või on mingisugused puudused andmete esitamisel, siis Uberi puhul selline võimalus praktiliselt puudub, arvas ta.
Poolak ei usu, et taksojuhid võiksid kuidagi andmete esitamisel petta Uberit, vaid Uber võib esitada mittetõeseid andmeid. Näiteks ei imesta taksojutide liidu juht, et Uberi kaudu teenust osutav autojuht avastab aasta lõpuks, et tal tulevad päris kopsakad maksud maksta.
"Me peame väga sügavalt mõtlema, kas meil on seda vaja," toonitas Poolak.
Seotud lood
Ajal, mil näiteks Londoni ja Pariisi taksojuhid pole erilised jagamismajanduse fännid, kavatseb väike Eesti seadustada Uberi ja Taxify tegevuse, kirjutab Forbes.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.